Alla inlägg den 20 april 2011

Av peejay - 20 april 2011 13:03

  


Lotta Engberg, Andreas Jonsson, Christin Meltzer, Sarah Dawn Finer och Tomas Lundin startade igår under ledning av Christer Björkman att i programet ge sin syn på årets eurovision bidrag. Jag kommer att ge min syn på låtarna här i bloggen, och även blogga om hela Eurovision när det drar igång.


Kvällens låtar

Polen

Magdalena Tul-Jetsem

Bra fart och hitfaktor. Låten låter som en låt för hitlostorna, med en fästande refräng!

Musikvideon


Live


Norge

Stella Mwangi-Haba haba

Jag såg henne hos skavlan, detta tycker jag är väldigt kul för Norge. Jag gillar låten mycket och vad jag förstår snackas det redan om den och det förstår jag.

Musikveon


live


Albanien

Aurella Gace-Feel the pasion

Ser ut som en kopia av Pink, men låten känns som vilken rockdänga som helst, en i mängden.

Musikvideon


live


Armenien

Emmy-Boom boom

Bra rytm och en äkta sommahit galen refräng.

Musikvideon


live


Turkiet

Yüksek Sadakat-Live it up

Turkiet kan bättre än en vanlig simpel rocklåt. Jag skulle villja höra mer av landets svängiga tongångar jag vet att dom har.

Musikvideon


live


Serbien

Nina-Caroban

Låten känns gammal med bäst före datum som passerat för länge sedan.

Live


Ryssland

Alexej Vorobjov-Get you

Red one ligger bakom låten, och detta märks och det är en helt okej rock/hitlåt.

Musikvideon/live


Schweis

Anna Rosinelli-In love for a while

Platt vispopaktig låt som passar bättre som kanske reklamlåt.

Live

 

Musikvideon


Georgien

Eldrine-One more day

Rapmetal a´la tidiga Linkin park med sångerska och bra hitkännsla.

Live


musikvideon


Finland

Paradise Oskar-Da da dam

Han hade visst inspererats av sagor, denna låt passar bättre att somna till för det gör man, det är bara tråkigt.

Kanske hade den funkat till en saga vem vet men det är allt.

Live


musikvideon


Nästa Tisdag är det dax för fler låtar i Inför Eurovision!

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards