Alla inlägg den 15 juli 2011

Av peejay - 15 juli 2011 21:55

Denna veckas nostalgitrip 90tal regeras av en riktig klassiker med gruppen Snap som hade många hits på 90talet, men denna är någonting alldeles extra. Nästa år fyller den här hiten 20 år och börjar nå riktig kult status! Gruppen bestod av sångerskan Thea Austin och raparen Turbo B. Jag har även för mig att han rapade senare på Viktoria Silvsteds låt Rock steady love på senare delen av 90 talet.

Låten Rhythm is a dancer nådde topplaceringar på listorna världen över 1992 och 2003 gjordes även en remake av låten.

     

















Av peejay - 15 juli 2011 21:05

  

I detta avsnitt nämndes Dansbandsveckan i Malung när Elisas uppträdde med låten Det här är bara början

  

Till allsång sjöng dom Inget stoppar oss nu!


Sara Varga sjöng Spring för livet från Melodifestivalen. Men både hon och låten var lika tråkig nu också.

Visst sjunga kan hon men detta är en riktigt trisst låt.


Kjell Lönnå grattades som fyller 75 år.


Veronica Magio sjöng Jag kommer. När hon slog igenom med Dumpa mig för några år sedan lyckades hon med att få en vispoplåt att bli en hit, men sedan har hon inte haft så mycketkul att komma med tycker jag.


Eric Amarillo körde sommarhiten i år Om sanningen ska fram. Han gjorde bra liveshow men han skulle haft lite dancebaets även live annars kanon, en hit som fortsatt att växa!


Veronica Magio avslutade med låten Välkommen in. Här har hon en bra hit känsla lär jag säga.

  


Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards