Alla inlägg den 29 september 2012

Av peejay - 29 september 2012 16:39

Nu är September tillbaka men använder nu sitt riktiga namn Petra Marklund, bakom produktionen står Jocke Berg från Kent och det hörs. Detta känns som en korsning mellan hur September brukar låta och Jocke bergs kent låtar, och det blir en dans/pop hit med djup och mera vemod som många låtar låter nu. Jag drar koplingarna till eric Amarillo med flera, detta låter som en bra utveckling av September. När hon var med i Så mycket bättre så hoppades jag på att få höra en skiva med henne på svenska framöver och nu är det på gång. 17 oktober släpps hennes första svesnak skiva Inferno! Hitvarning denna vecka på rix fm.  

 

Av peejay - 29 september 2012 16:29

Här kommer uppföljaren till den klockrena hiten Shivoy och dom gör en inte besvike, Säg då känns som en värdig uppföljare som faktiskt gör mig nyfiken även på albummet. Hoppas det kommer snart känner jag när jag hör denna låten. Den ligger idag bland senaste spelade låtarna på nrj. Fritjof och pikanen har lyckats igen.

 

Av peejay - 29 september 2012 16:22

Bland ny musik på Nrj denna vecka hittar vi Rihanna och hennes nya hit Diamonds. Hon har släppt ösigare låtar än detta men denna klara sig faktiskt ändå. Den flyter på bra och den känns som en helt rätt låt för Rihanna att släppa i höstmörkret.

 

Av peejay - 29 september 2012 16:14

Om låten kan få någon att andas igen är oklart men det känns som en luftig hit med ett sound som flyger fram över dansgolvet, en danshit för höstmörkret. Breathe again är ny på diggilistan denna veckan.

 

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards